torsdag 4 juni 2009

Ja, jag vet att

...jag inte skriver så ofta numera. Men jag har ganska mycket att pyssla med och dessutom är jag rätt så trött nu. Det är någon slags avlappning som kommer nu, när jag inte måste vara "den starka och trygga" mer. Jag vill helst bara vila länge.
Därför ska det bli så kul, att åka till London med tjejerna!
Visserligen tror jag nu inte att det blir så mycket vila. Bara det att man kommer bort och slipper jobba i en vecka, gör det ju så mycket roligare. Och London är ju alltid London. Nu har jag varit där några gånger, så jag är inte längre totalt "lost". Jag kan absolut inte skryta med att hitta där heller. Jag har bara lite hum om stan i stora drag i alla fall.
Hittar litegrann runt Soho, Trafalgar Square, Picadilly Cirkus, Victoria Street, Towern och Westminster Abbey. resten har jag ingen aaaaning om och jag menar - det är inte bara lite, som jag inte vet nåt om, liksom. Det är ju massor! Massor av nytt att upptäcka! Tjoho!!

Vad jag vet, är att jag i alla fall inte har något problem med engelska språket. Tvärtom. Jag är ganska duktig på Engelska.

Det kan jag tacka mitt jobb för. Jag har faktiskt inget mer än grundskolan. Inte har jag gått gymnasiet och har därmed inte heller någon eftergymnasial utbildning. Däremot använder jag engelskan i mitt jobb dagligen. Dessutom har jag jobbat i London i 3 månader år 2001. Då tog det mig bara 4-5 veckor, sen drömde jag till o med på Engelska!
Ha ha. låter fånigt, men vissa ord kom jag bara inte på, när jag kom hem. Däremot visste jag direkt vad det var på Engelska =) Jag var nu inte så fånig så att jag bröt när jag pratade, men faktum är, att vissa ord var bara borta ur skallen. Konstigt.

Nu doftar det ljuvligt från köket. Jag har en långpanne-kaka i ugnen, med hallon i. Den skall jag ta med till jobbet i morgon och bjuda på, tillsammans med vaniljvisp.

Sov gott Pompisar

6 kommentarer:

Mary-L sa...

Hej önskar dig en riktig fin resa...bara njut nu*L* Jasså du är duktig på Engelska du ,,kanske du "brås" på mig *skratt* ha det gott

Lia sa...

Visserligen är vi släkt. Men jag tror mig om att vara duktig helt på egen hand utan att åka snålskjuts på nån annan! *L*
Jobbar du i helgen? Eller är du ledig, eftersom det är så dåligt väder? Du brukar ju lyckas pricka in att jobba när vädret är grannt och fint

Mary-L sa...

Visst är det så,Jag jobbade ju förra helgen när det var fint,jobbar även denna kväll,men är ledig på Lör.sönd.
Och DU det går faktiskt i generna om man är duktig på språk eller inte...så det så *skratt*

Lia sa...

Hmmm. jag kanske brås på min farfarsystersbroskusinbarnssyssling?

Tuss nya matte. sa...

Ha det så bra i London. Tussan har det bra. Det har inte varit några direkta problem men hon fattar inte riktigt att jag/ vi inte ger upp på henne oavsett vad hon hittar på ;)Dock inga av dem problemen du berättade om. Mer att vara med andra och så är hon lite avis av sig. Ligger någon av katterna i en korg så tar hon över den tills hon tar över något annat. Tuss är ute hela dagarna och sover som en stock på nätterna. Hon har blivit smalare och är gatans drottning, på gott och ont. Vi har även fått kattungar i huset och det var ett drama så vi kommer nog att behålla dem allihopa :)

B-M sa...

Tack Tussans nya matte. Jag ska vidarebefordra detta till Millan. Tuss har aldrig tålt att Saga låg och hade det bra. Hon körde alltid iväg henne och tog över platsen. För att strax gå därifrån. Inte heler har hon gillat att vi gosat med Saga. Varför göra det, när det finns en Tuss i närheten? Onödigt.