torsdag 11 juni 2009

På Svensk mark igen

Det var kul i London, men jobbigt. man går och går occ går. Hit och dit och sen in i alla affärer. Tiden går så fort och man hinner aldrig se det man föresatt sig att se. Men jag har haft kul och jag har shoppat lite. Det har gått alldeles för mycket pengar, men jag har i alla fall hållit min budget.

I går gick iIda och jag till Madame Tussauds. När vi väl kom dit, så vardet stängt. Ingen information någonstans om öppettider, ingen att fråga. Vi åkte dit med tunnelbanan. Där var det stjrek, så vissa stationer stannade de inte ens vid. Bussana var överfulla och trafiken bedrövlig. Så som trafik kan vara i en världsstad. Det var så fullt på bussarna, så det gick inte att tränga sig ombord! Så vi bestöämde oss för att köpa en karta och börja gå hemåt. Vi givk och vi gick. Och vi gick. Till slut hade vi kommit bra mycket mer än halvvägs, då jag lyckades vinka åt mig en taxi. Hemresan gick på 10 minuter =)

Min rygg värker. Mina höfter värker. Mina knän gör ont och mina vrister har försvunnit under något som mer ser ut som stockar. Fötterna docg någonstans vid middagstid i går. Min högra lill-tå som viker sig lite lätt in under tån bredvid, har nog en stor blåsa på undersidan. jag vågar inte titta efter. Jag har även träningsvärk runt hela midjan och magen. Man spänner sig, när man går fort!

Jag gissar att jag snarare gått ner i vikt, än ökat, av denna kortsemester...



Inget godis har blivit inhandlat och inte heller någon glass...



Vin har druckits och drinkar likaså. Jag drack även en halv Guiness, för att det är så gott =)



Detta var en snabb rapport från Skavsta flygplats.

Vi lämnade lägenheten klockan 9 i morse och sitter nu och väntar på anslutningsbussen till tåget. Dengår klockan 20. Sedan får vi vänta på centralen till klockan 23.55. Hemma i morgon vid 05.00

6 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Det var ett tag sedan,hoppas allt är väl?
Fläskfilégratängen hittar du på min andra
sida av matrecept.Hoppas du fått det lite
lugnare om dej nu.
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar.
PS:Eller du vill jag ska skicka över gratängen?DS:

Doran sa...

Hej på dig ..du har haft det mysigt ,förstår jag! Gick det bra för Camilla oxå?..jodå de har kollat upp Dennis ,inget brutit iallafall men han ska ner till ortopeden efter midsommar för en koll till...han är sååå ledsen så..vet du han körde ju Moppen dagen före han skulle fylla femton...ajajaj,nu får han kanske inte köra på hela sommaren ..det beror på Polisen..men han är så ångerfull stackarn!..det är sånt som händer i ungdomligt oförstånd eller hur! (han skulle bara ta en liten liten tur)-sa han! ha det gott jag kom just hem från jobbet...!höres.....*L*

agath sa...

Hej Lia!
Ja nu är det väl försent för gratängen,det finns nog mer än 2 sidor skulle jag tro bland matrecepten.Men bättre sent än aldrig heter det ju*ler*
Jag önskar dej en fin Måndagskväll.
Kramar.

Linnea S. sa...

Han gillar leverpastej!

Anonym sa...

Glad Midsommar till dig.
Sätter en bild till dig på min blog.

Ian

doran sa...

Ha en fin Midsommar ...jag ska jobba är jäkligt förskyld,men det går väl över..ha det gott kram!