tisdag 21 juli 2009

Ohoj

Det börjar mörkna ute. Det är molnigt och regnigt, vilket gör det ännu mörkare. Synd att det inte är så varmt, för då skulle jag sitta ute på altanen och mysa om kvällen.
Det är också synd att det regnar så mycket. Särskilt för alla dem som har semester nu.
Jag hoppas på bättre väder för alla er =)

Jag skall strax krypa till sängs. Det är tufft på jobbet nu. Vi har två man på semester och endast en semestervikarie.
En av våra "ordinarie" killar är egentligen också vikarie, fast med långtidsvik. Han är lite osäker för han sköter inte sitt eget jobb för tillfället. På hans tjänst sitter alltså sommarvikarien.

Vad innebär det då för mig - "gamla Speditörs-räven"?

Jo de två stressigaste/krångligaste jobben/, mitt eget och B:s, får jag sköta helt själv, utan hjälp. Varför är det då så orättvist fördelat?
Jo - för det är bara jag som kan det. Man kan inte begära av de två som båda är vikarier att de skall kunna hjälpa till med de områden endast jag och B behärskar. De har ju fullt upp med att klara av det de gör.

Det kostar på att vara på helspänn hela dagarna! Jag måste dessutom försöka hjälpa de två killarna och besvara deras frågor, när de inte vet hur man skall göra. Det är ju som sagt bara jag där för närvarande, som verkligen kan alla regler och tillvägagångssätt. Det är jag som kan datasystemet utan och innan och som kan detta med fakturering osv. Det är jag som kan ta vissa beslut eller råda dem till hur de skall ställa sig i vissa situationer- eller bestämma åt dem, om de är villrådiga.

Det är jättekul! Men jag blir också så trött av det...

Nästa sommar skall vår avdelningschef äska för att vi får fler vikarier på avdelingen. Vi behöver det verkligen. Det är ju meningen att man, när man haft semester skall känna sig utvilad och orka med ett helt år fram till nästa semester. Imitt fall, blir jag så utarbetad, så det känns redan som om jag behöver semester - efter bara en veckas jobb!!!

Om två veckor är vi inte bara fulltaliga, utan även ÖVERtaliga =) Det ser jag fram emot. Då sa jag stjäla mig till en extra ledig dag och bara mysa här hemma.

Men nu - sängen!

Natt, Pompisar

2 kommentarer:

Linnea S. sa...

Yay! Jag vältrar mig i berömmet! :D

Men det verkar stå lite still just nu. Men det ger väl med sig hoppas jag.

Linnea S. sa...

Det låter som en plan!