tisdag 11 augusti 2009

Linneskåp

Vi har tagit rätt på ett gammalt linneskåp från svärfars sommarstuga. Ca 100 år gammalt. Det är skavt i färgen, men det skall det väl få vara, när det är så till åldern kommet, tycker jag.
I kväll har jag flyttat över mina lakan och diskhanddukar till det gamla skåpet. Det är väldigt skoj faktiskt att ha det så fint ordnat med lakanen
Jag har lavendel i trädgården, som jag skall plocka in och torka. Sen kan jag göra små söta påsar och fylla dem med doftande lavendel, precis som förr. Det passar ochså så bra i ett så gammalt skåp.
Jag hade ett linneskåp förr, efter min mormor, men det blev fuktskadat när jag förvarade det i garaget en vinter, så det fick jag göra mig av med.
Därför är det extra kul, att få stoppa in sängkläderna i ett riktigt gammalt skåp igen.

Jo, jag vet, jag är lite fjantig, men jag älskar att stryka diskhanddukar och örngott. De blir så fina och mjuka. Prydligt travade i högar. Trevligt. =)
Det är för övrigt det enda jag tycker om att stryka. Kläder är bara blä att hålla på att stryka!

Jag önskar att jag hade en mangel. Det hade jag förr, men min fd man, sålde det jättebilligt, för han tyckte att jag "aldrig använde den". Vilken idioti!
Jag kontrade med att jag funderade på att sälja både borrmaskinen och vinkelslipen, eftersom han ju aldrig använde dom...
Då blev han sur - konstigt va? Jag kan fortfarande inte förstå skillnaden, kan ni? Jag tycker själv, att jag var riktigt fyndig den gången ;-)

Nåja, det där var ju bara en parentes. Inget viktigt. Jag ska i alla fall hålla utkik på blocket efter en mangel, tror jag.

Nu är jag i alla fall trött. Nån annan dag, skall jag organisera om gardiner och frottéhanddukar. Det blev ju massor av plats nu, när jag fick ett linneskåp!

Natti natti, Pompisar

1 kommentar:

doran sa...

Ja,på blocket kan du hitta en fin mangel..det gjorde jag .är mycket nöjd med den... ha det !