onsdag 12 augusti 2009

Mangel!

jag hittade en mangel på Blocket idag. 500:-
Det är en sån där elmangel med perstorpsplatta ovanpå, som brukar finnas
i tvättstugor i hyreshus.

perfekt! De är de bästa och ajg har ju plats för den i tvättstugan. =)

MIllan är på sjukhuset igen =(

Hon ringde mig klockan halv två i natt. Jag slängde ju på mig kläderna och stack iväg förstås. Det tar ca 25 minuter att åka in till stan. Sen är det ju enkelriktat i hela Sundsvall och på nätterna är vissa vägar avstängda mellan 22-05. Det tar alltså en massa minuter i onödan att krångla sig runt för att ta sig fram till hennes adress. Alltså bryter jag friskt mot trafikreglerna. Jag kör samma väg, som jag brukar göra dagtid. Skulle nån stoppa mig, så har jag ju giltig anledning. Om inte de (läs polisen) tycker det, så får de väl skriva en böter då...Jag menar alltså, att om man bor i stenstan och måste till akuten, så ska man inte behöva vänta i onödan.

Hon hade väldigt ont i magen, så pass ont att ketogantabletten inte hjälpte alls och även feber. Då är det lite bråttom, för det är så lätt att torka ut om man har stomi och feber. Dessutom ska hon ju inte ha ont heller. Så där satt jag med henne på akuten, tills klockan var 05.15 i morse. Då rullade de upp henne till en avdelning och jag åkte hem till hennes lägenhet för ca 75 minuters sömn, innan jag skulle till jobbet.
Det som är "bra" med hennes problem, är att hon alltid får gå förbi kön och komma in och lägga sig inom 10-15 minuter. Varenda gång,faktiskt. Sen kommer de med et täcke och pysslar om henne. Att hon sedan får ligga ett par timmar i väntan på doktorn ibland, är inte så viktigt. Det viktiga är, att hon aldrig behöver sitta i väntrummet och vänta på sin tur, med övriga . Det är skönt.

Dagens efterrättstips:

Lägg upp ett par skopor äkta vaniljglass i en skål. Ringla flytande honung över glassen. Strö valnötter ovanpå. Otroligt gott!
Nåt för dig, Linnéa? Om du tar osötad glass kanske? Honung borde väl gå bra? Man behöver kanske 1 msk.

1 kommentar:

doran sa...

Hej på dig ..Marlene hittad oxå en mangel igår på blocket.500:- i Timrå..killen är så bussig ,så att han kör upp den hit på fredag i sin "pickup" Hon har varit ute efter en ,en längre tid..ja,de manglarna är jättebra jag har en själv! Hälsa till Camilla hoppas det går bra för henne nu!