söndag 29 november 2009

Julshow

God morgon Pompisar!
Igår hade vi vår julshow här i Indal. Allt fungerade finfint. Showen var jättebra och alla skrattade jättemycket i salongen och det var ju et mycket fint betyg! jag hade hand om det här med mat och disk och det flöt också på bra. Men folk är ju bra dumma. Om jag går ut och äter julbord, så är det inte köttbullarna jag siktar in miig på! Fölk fyllde tallriken med köttbullar, så att det sista20-25 gästerna blev utan. laxen räckkte precis och leverpastej och skinka blev det litegran kvar av. Prinskorven och Janssons frestelse likaså.
Jag såg ett par killar som hade tagit som man brukar av julbordet, med nån skinkskiva, lax, kalvsylta, rödbetssallad osv. Sen doldes allt av ett berg av köttbullar! Samma med ägghalvor. Man tog inte en eller två,utan 5-6 stycken.
Ingen har förstått att vi hade allt på catering. Vi lagade ingen mat själva. Den mat vi hade skulle räcka till alla, men det var det ingen som tänkte på. Vi hade 154 betalande gäster. Jag hade hade beställt mat till 160. Ändå räckte det inte. När det var slut, så var det slut. Vi har inget kök där vi lagar till nytt hela tiden för att fylla på.

Ensemblen skulle äta också, efteråt. Ja, vi fick ju ihop så att de kunde ta en macka och lite skinka och rödbetssallad. 10-15 skivor kalvsylta fanns kvar och lite Janssons Frestelse, samt ett gäng prinskorvar. Efterrätten var slut förstås, men det fanns pepparkakor till kaffet och en skål med godis. Jag hoppas de inte var hungriga när de var klar.

Jag själv kunde inte göra så mtycket igår, för jag har fått vansinnigt ont i ryggen! Aj aj aj. Jag för mig väldigt försiktigt nu och törs inte ta i något alls. Detta drabbar ju renoveringen av somvrummet. Vi skulle ju måla klart idag och ev. börja tapetsera i kväll.
Jaja, vi får se hur mycket Lasse hinner med utan min hjälp. Han har ju slipat och spacklat mer och mer själv, allt eftersom jag fått ondare och omdare i ryggen, men vad ska man göra?

jag hoppas på sonen Naprapat, när jag åker dit nästa helg. Han kanske kan göra något. Under tiden tar jag Voltarentabletter och försöker göra mina övningar. Kanke jag får loss det på egen hand?

Ha det så bra så länge, Pompisar!

2 kommentarer:

Mary-L sa...

Ja det var ju trevligt att allt blev så lyckat..:) Men det där med att alla tar förmycket av en sort..är visst ett vanligt "fenomen" har jag oxå märkt.:)Var så stilla du kan nu med din rygg..inga häftiga rörelser...mebn det är väl att prata för "döva" öron kan jag förstå...eller hur..*L*Hinner ni upp hit idag eller?? känn ingen stress över det..om du inte alls hinner..du nfår iallafall en 1:a Adventkram av mig..!

Agath sa...

Hej Lia!
Jag har varit lite dåligt på gå runt till mina vänner men hoppas att du haft en
trevlig 1:a Advent.
Kramar.