onsdag 25 november 2009

Renovering pågår.

Ha ha. Vi slipar och spacklar och går an. Parallellt med detta skall det vanliga livet också flyta på.

Jag har engagerat mig i Häreborgs Intresseförening här i Indal. Så i helgen är det julshow, med julbord och show av lokala förmågor. Vi kikade på repetionen i går och det ser väldigt bra ut =)

Jag har ansvaret för att julbordet dukas upp och att disken flyter på som det skall. Vi har sålt drygt 100 biljetter per tillfälle. Första nu på lördag och nästa den 11/12.

Ja, Pompisar som vanligt kunde jag inte hålla mun. Om nån behöver hjälp med något, så står jag ju först i kön att hjälpa till. Dum som jag är.

Kul är det i alla fall med stora kalas och tillställningar, så jag fortsätter väl med det.

Nu i April ska Johnny och Linneá gifta sig. Jag lagar maten och det ska bli jättekul!
Det kommer att ske i all enkelhet med öppet hus i deras hem hela dagen, för dem som vill komma och gratulera och få sig en matbit. Och så ska jag baka bröllopstårtan. Helt enligt de anvisningar som brudparet sjäva ger mig. De bestämmer fyllningar och utseende, så får jag hoppas att jag kan tota till  det.

 I Augusti ska Peter och Marta gifta sig. Visserligen vill jag gärna hjälpa till med maten även där, men min duktige son vill göra det själv. Och jag är inte den som ska säga något om det. Jag är ju precis likadan! Så därför erbjuder jag mina tjänster, men gör allt på det vis han vill ha det gjort. Om han släpper in mig i köket, vill säga...Jag får i alla fall lov att baka deras tårta också =)

Nu ska jag kila in till min kära farm och skörda lite.

Jo - höll på att glömma att berätta! Millan ska få komma till Karolinska Sjukhuset i Huddinge 7/12.
Jag hoppas innerligt att de kan hitta orsaken till hennes smärtor! Håll tummarna!

Suss gott, Pompisar

3 kommentarer:

angus sa...

du lian & pompin
nu har ja en blågg såm är min egnaste
å ja håppas att du ska titta in där
å säja bra å glada saker till mej

angus

Agath sa...

Godkväll Lia!
Ja det är ett tag sen även jag gjorde den*ler*
Det var så lite så.
Ha en fortsatt trevlig Fredagskväll.
Kramar.

Mary-L sa...

Klart att jag håller tummarna för Millan...Jättehårt! DU LIA ,tycker du inte att du har tillräckligt med "göra" utan att du måste ta på dig mer...???Ta det lugnt min vän...bortglömd vila får du ej igen!!jaja .. jag vet...har varit likadan själv...men det "straffar" sig ..ska du veta..!
Kul att killarna ska gifta sig..:) vi hörs!