onsdag 18 november 2009

Plöja, så skörda, plöja, så...

Jag har blivit helt biten! Av facebook. Nej inte riktigt så, ska jag säga. Jag har blivit helt såld på FarmVille, i Facebook.
Man har sin lilla markbit. Man plöjer, köper frön och sår. Sedan skördar man, tjänar pengar och plöjer ännu mer osv.
Man kan köpa djur och staket och hus och allt som behövs i ett jordbruk. Presenter kan man ge till sina grannar. Man ger dem en hjälpande hand också och får även hjälp tillbaka. Och presenter, icka att förglömma =)
Jag håller mig med djur också. Ännu så länge har jag  2 kor som jag kan sälja mjölk från. 1 svart och 2 vita får, som ger mig ull att sälja. Det finns även 2 kalkoner,  1 katt och 1 anka på min gård. Jag har fruktträd och en liten trädgårdsgrupp, fågelbad och en blomrabatt, så jag kan slå mig ner och vila om jag vill.

Staket, 1 höbal och en höstack har jag bla a fått från mina grannar!

Jag är nästan 51 år och leker med datorn för att driva ett låtsasjordbruk....

Och det är jättekul!

Nä - nu ska jag skörda mina äggplantor!

Fniss

3 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Det där med Facebok det fattar jag inte,men för en som har ont i rygg och armar och nacke kanske det är ett bra sätt att så och skörda*ler*
Kramar.

Agath sa...

Godmiddag Lia!
Det där med facebook har jag aldrig förstått
mej på,fick mejl av 2 tjejer om jag ville titta
in till dem så skulle jag få se hur fina bilder de hade,vad är det för skillnad att titta på
bilder i tex sin blogg,det förstår jag inte.

Jag sitter mycket och spela men det får inte vara
för komplicerat bara....Jag sitter mycket och spelar Black Jack,nu är jag uppe i 3,200 tusen
men det är först nu det lossnat.
När mina barn var små hade jag vägrat att sitta vid
en dator*ler*Innan 2001 hade jag inte spelat eller gjort något var inte intresserad naturligtvis,sen när vi var nere och hälsade på min son i Danmark där han gick i skolan så hade han en dator,så sa jag jag kommer aldrig att vilja ha en sådan tingest.*ler*
Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
Kramar.

Mary-L sa...

Ja,du är rolig du Lia...!*skratt' Kan man få beställa en skinka till jul kanske :) och färska stora lantägg...hihihi! Hur mår lasse nu? och Millan ?..ska iväg till jobbet strax ha...det..!