onsdag 4 november 2009

Varm smörgåstårta

Ingredienser (4 portioner/st.)


1 st formfranska

FYLLNING 1:

4 st hackade ägg

4 msk majonäs

klippt dill

FYLLNING 2:

200 gram strimlad skinka

1 st strimlad purjolök

1 st pkt bacon i strimlor

2 msk mjöl

3 dl grädde

salt, peppar

Toppas med

skivad tomat

riven ost


Gör så här

 Blanda ihop fyllning 1.
 
 Stek skinka, purjo och bacon till fyllning 2
 Rör ned mjöl och späd med grädden.
Krydda med salt och peppar. Koka ihop ett par min.
Lägg 6 formfranskbröd i en ugnsform.
Lägg på fyllning 1 och lägg på formfranskskivor över.
Lägg fyllning 2 över detta och täck med skivade tomater och ost.
 
Gratinera i 15-20 min i 200 grader.
 
Servera med sallad. MUMS!

6 kommentarer:

Mary-L sa...

Ahhh låter jättesmarrigt måste pröva ..den någon helg ..ha det gott.!

Linnea S. sa...

Tack så jättemycket för presenten! :)
Kram

Agath sa...

Lia!
Ja här var den ju.
Den blir säkert god.
Kramar.

Agath sa...

Lia
Jo jag såg ju det när jag hade postat det andra.
Jag svarade på bägge såg du inte det.
Kramar.

Agath sa...

Lia!
Nej det är inte lätt att se allt,
Var den varma smörgåstårtan god?
Jag ska ju äta tårta i morgon,men
den blir inte varm.
Kramar

Agath sa...

Godmiddag Lia!
Jag får nog åka till dej nästa gång du gör en.
Om jag förstod på din man skulle den vara supergod.Hur många gånger har du gjort varm
smörgåstårta?
Vi ska strax åka nu så jag bara hastade in en sväng.
Jag önskar dej en trevlig Söndag.
Kramar.