söndag 14 februari 2010

Fest i går

Vi var på fest i går. Det var min yngste sons blivande svärfar, som fyllde 60 år, samt dennes syster som fyllde 50 år, så de hade 110-års kalas.
God mat, mycken dryck. Vi bröt upp strax efter halv ett, så vi var hemma ca 01.15. Gäääsp!

Jag hade bakat två tårtor. Den ena var en laktosfri  Princesstårta. Den var lila med blommor i olika färger.
Den andra var den goda marängtårtan som ni hittar i min receptsamling. Jag använde mjölkfritt smör , så den tårtan blev både laktos och glutenfri.
De var mycket populära och det blev inte en smula kvar av dem. Skönt, det är inte lika roligt att ta med sig rester hem, som det är att ta hem renskarapade fat! =)

I morgon ska jag jobba igen, efter att ha varit hemma och förkyld nästan hela förra veckan. Jag är fortfarande förkyld, men inte så dålig att jag måste vara hemma för det. Få se, hur rösten håller.

Kanske jag får be någon ta telefonen, så får jag sköta datorn.det är ju ett alternativ om rösten inte klarar trycket.

Nu ska jag städa undan lite.

Ha det så gott, Pompisar

1 kommentar:

Mary-L sa...

bra att du är frisk igen,,du det här med Café world är krångligt tycker jag..usch..hur tusan kan jag köpa mer bord..? o.s.v. nä det får räcka med F.V. ha det gott ..