lördag 20 februari 2010

Städdag

idag är en typisk innedag. Jag ringde visserligen till mamma och föreslog att vi skule åka till Birsta, för hon hade tidigare nämnt att hon ville köpa lite nya krukväxter. Hon kunde inte följa med, för hon var hembjuden till min lillbrorsa idag. Så vi får åka i morgon istället. Jag tror inte att hon varit till Birsta sedan de byggde om, faktiskt. Nu kanske hon har lust att traska runt lite och titta på allt nytt där =)
Hon har sagt att hon inte haft någon lust till det förut. Kanske jag kan locka in henne på en fika på Charm?
Det vore mysigt.

Så, istället för blomköp idag, så skall vi städa ur arbetsrummet. Vi har använt det nästan som ett "skräprum ända sedan vi flyttade hit. Jag är bara så less på att det SER UT härinne, så jag sa till Lasse att jag skall städa upp här. Bra ide´ svarade han, det hade jag också tänkt =)
Nu är det ju så här att han har byggt sig en ny dator och det har varit en massa grejor utspridda här, som han har behövt. Gamla datorer att föra över grejor ifrån, eller som han kunde plocka nån del ur, osv. Hans nya dator står nu på plats och fungerar, så det är dags att röja lite.
Jag törs ju inte plocka bland de prylarna, utan jag låter honom plocka det själv, så städar jag upp efteråt.
Det blir bra det. jag har lite papper i en kartong, som jag skall föra in i pärmar mm. SÅ vi får plocka med varsitt område, om man så säger. =)

Nu ska jag först  in i Facebook och skörda lite ärtor på min farm!

P.S
Zink verkar må aningens bättre. Vi har provat att ge honom vanlig kattmat med Anka och Kyckling-smak och än har han inte reagerat med allergi.
Nästa steg, är att ge honom kattmat med kött, så får vi se om det går bra också. Sen provar vi med fisk osv.
Håll tummarna!

Hejdå, Pompisar

3 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Ja vi har ju fått en del,så nu har någon hjälpt sambon att få över snön på denna sidan häcken vilket bekymrar mig,för jag har ju en del växter som jag är rädd om men jag får väl försöka ta det som det kommer....Ja så där var det för ett par år sedan i småland när min son inte kom till skolan för tåget var så pass försenat så han kom inte i tid.Så han satannade hemma och skottade i stället.Ja snön när det kommer i sådan massor orsakar mycket lidande i
transporter.Ja de i Italien förstår inte att sådant kan uppstå.
Själv ska vi har stekt falukorv och potatis till
sitter och väntar på att klockan ska ringa.
Ja det blir väl gott att steka revben i ugn,det blir jättegod sås på det.Var smörjer du revbenen med?
Ja då har vi samma favoriter för de har utvecklats mest tycker jag.
Jag önskar dej en trevlig Lördag,trots snön.
Kramar

Agath sa...

Lia!
Det doftar rätt härligt efter vad jag förstår,
är det inte det man brukar ha på revbenen till jul eller det är honung?
Önskar er en härlig stund vid matbordet.

Ja jag får väl hoppas det,ska ta en bild imorgon vilken hög killen la på vår sida.
Kramar.

Mary-L sa...

Hej på dig ..blir lite less på Farmen ..ett jäkla strul Maja har skickat över en spik till mig igår men inte kom den fram heller..sen hade jag 6 "gift" men bara två fick jag fram ..de andra försvann ??? äh..det är tydligen så att mitt stalll blir aldrig klart :( fattas ju hela 4 brickor och 2 nålar...Jo Cafe´world är jag inte så hemma på..jag får be Maja att visa mig till helgen, då jag är ledig...kan ju vara kul att börja där oxå,ja,jag har ju börjat lite ,men fattar inte allt än:::*skratt* Mozart har det sååå besvärligt än stackarn..men det ger sig väl..ha det gott ! vi hörs!