söndag 28 februari 2010

Jag har utfordrat barnen!

Lasses dotter Ida och Daniel, samt Sonen Magnus med Carro har varit här och ätit middag med oss.

Jag gjorde två jättestora lasagne, för jag tänkte frysa in lite också. Ha!

Den ena gick åt till middagen och den andra lasagnen behövdes till diverse matlådor =)

Det slutade med att jag måste göra en  ny lasagne för att kunna frysa in. Det var ju kul att de tyckte att det var gott, eller hur?

Till efterrätt bjöd jag på jordgubbar marinerade i lime , råsocker och basilika. Med råkräm.
Jag älskar råkräm!
Så här gör man den:

Vispa 5 äggulor med ca 1 dl strösocker tills det är vitt och fluffigt.
Blanda i frön från 1 vaniljstång
Vispa 5 dl grädde
Blanda ihop allting.

Serveras till paj, eller jordgubbar eller vad som helst som man brukar ha vaniljsås till.

Jag kan äta hur mycket som helst av detta!

SUPER MUMS!

Go natt, Pompisar

3 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Jaså hade du lasagne idag jag hade det igår.Fast jag hade ingen efterätt vi blev så mätta ändå*ler*

Ja då säger jag godnatt till dej också.
Ibland blir det så man bara tittar runt,
sen kommer man på att man glömt skicka en kommentar eller ett hej i alla fall.
Godnattkram.

Mary-L sa...

j på dig..jag hinner ju inte vara här "inne" så mycket nu tack vara ditt "Påhitt" med Farmville..:)Visst kan du skicka över några kor eller?? oj nu kom jag på att jag skulle svara på inbjudan till Peters bröllopp..oh skit vad har jag nu papperna ???? måste leta ..ha det så länge..!

Anonym sa...

men herregud var hittar du alla lastbilar??

Laila