lördag 20 mars 2010

Det går stadigt nedåt

Jag känner hur jag minskar i vikt för varje dag som går. Det kompenserar väldigt mycket att jag i princip alltid är mer eller mindre hungrig.
Midjan har minskat med 11 cm och höftmåttet med 9! Det ska bli väldigt spännanade att väga sig på måndag!  =D

Idag tog jag lite mindre vatten i min chokladdryck och tillsatte en droppe pepparmynts ojla. Sen stoppade jag in det i frysen. Jag rörde om ett par gånger och snart hade jag en - faktiskt - väldigt god "after eight" sorbet.

Man måste försöka hitta på lite olika varianter.

Självplågare som jag tycks vara, så gräddade jag våfflor åt Lasse och Ida förut. Vispad grädde och sylt till det. Själv mumsade jag på min "glass" så jag var faktiskt inte ens sugen på våfflorna.

Däremot börjar det bli en lååååång lista över sådan som jag vill äta sedan.

Jag kommer att kunna äta allt, det är bara mängden som är annorlunda. Vill jag ha våfflor, så kan jag äta det. men jag kanske grundar med grönsaker och äter endast en enda våffla. Det är så jag måste börja göra.

Jobbigast är nog ändå inte att vara hungrig av den knappa dieten.
Jobbigast är det när jag blir sugen på nåt!
Hungrig kan jag stå emot. men om jag blir sugen , så kan jag nästa gå genom väggar för att få det!

Mest av allt längtar jag efter en vanlig god middag. Som den Lasse ska få idag. Ugnsstekt kycklingklubba som har legat och mariinerats hela dagen i en marinad av soya, balsamvinäger, olja. vitlök,. örter och honung. Det blir ris och en god brunsås till det och sallad med god ljummen balsamico dressing.

Det är ju vanlig mat, som jag brukar göra och jag har fortsatt att laga sån mat till honom. Han bantar ju  inte...

Nu Pompisar, så ska jag ta en liter vatten. jag är hungrig och då ska man drivcka lite extra vatten säger de. =)

Körslaget på TVn ikväll. Det är kul.

Hej svejs!

2 kommentarer:

M sa...

11 CM! Det är ju vansinne! Det är ju en dryg centimeter OM DAGEN! Grattis, fyfan vad gött! Njut!

Pompi sa...

Ja visst är det sjukt?
Men jag är väldigt hungrig, det är jag.