söndag 21 mars 2010

Så tokigt den kan bli =)

Jag fnissar lite faktiskt. Det gör jag.

I morse tog jag fram mina påsar för att se vad jag har att välja på. Vilka smaker fanns det kvar? Det är ju lätt så, att man tar det godaste först och så blir det 3 påsar av samma smak kvar till sista dan, typ.
Jag gillar ex.vis in svampsoppan. Den är lite söt i smaken och det gillar jag inte. Det blir lite äckligt jolmigt.

Jo nu till saken. Jag borde alltså efter en vecka, 6 påsar kvar. 3 för idag och 3 för i morgon. Jag har 8 påsar.

Alltså har jag vid två tillfällen glömt bort att äta en portion. Jag tror att gårdagen var en sådan dag och jag misstänker även förra lördagen eller söndagen. När jag jobbar, så är det enklare, för då tar jag 2 gånger på jobbet och en gång hemma.

På helgen sover man lite längre och allt blir aningens förskjutet, så när jag tagit min första påse, så är det ju förmiddag, inte morgon. Kanske jag då fått förmig att det jag drack var lunchen och alltså ska det bara vara en påse till den dagen.

Inte att undra på att jag känner mig ordentligt hungrig emellanåt. Jag får ju inte ens i mig det jag ska ha! Igår kunde jag ha ätit en get! Och så hade jag en hel påse kvar att "mumsa" på.

Min nya strategi är, att ta fram mina 3 påsar på morgonen, så att jag ser vad som finns kvar.

Jag känner att det är dags att ta andra halvan av min frukostpåse. Jag började dagen med 2 glas vatten, 1 mugg kaffe och en halv påse chokladdryck. Nu känner jag att jag ska ta 2 glas vatten och den andra halvan av frukosten.

Jag önskar er alla en skön Söndag!

Inga kommentarer: