torsdag 18 mars 2010

Hungrig!

Dag 8. jag är fortfarande hungrig som tusan!

NÄR ska det gå över? Det är torsdag idag och de sa på Xtravaganza att "du ska nog se att det är bättre på torsdag"
Jo pyttsan.

Hittills under denna vecka har det bjudits på följande godsaker på jobbet:
  • Smörgåstårta. Den räckte i två dagar, så jag fick se på när de smaskade, två dagar efter varandra.
  • Princesstårta
  • Frukttårta
  • Bullkransar med gul gegga och grön gegga, samt glasyr
  • Kakor, olika sorter-
  • Små godbitar av choklad med typ sockerkaksfyllning., som påstods smaka arrak.
Är det konstigt om jag går omkring och är ständigt hungrig eller sugen??

Nu ska jag dricka lite mer vatten och krypa till kojs.

Roligt:
I natt låg Lars i sängen och hade svårt att sova. Jag slängde täcket över både honom och katten när jag fick en nattlig värmebölja. Alltså vaknade de bägge två. Kissen bytte plats och husse vände på sig. Att somna om var inte att tänka på, för min mage kurrade ljudligt av hunger. Allt detta medan jag sov gott.
Jag var mycket hungrig när jag somnade. Visst är det konstigt att det över huvud taget går så pass lätt att somna, fast man är hungrig??

Natti natti, Pompisar! ( ät kvällsfika,  ni som kan)

3 kommentarer:

Linnea S. sa...

Åh vad jag tycker att du är duktig som kämpar på!

Hur känns det med hungern nu? Egentligen kan jag inte se någon fysisk anledning till varför kroppen skulle acceptera att svälta sig, det måste väl vara ren överlevnad att signalera hunger...

Men det är ju uppenbarligen så att du fixar det i vilket fall som helst och kroppen kommer säkert vänja sig vid den nya låga kcalnivån snart!

Mary-L sa...

Bra kämpat,men att se andra på jobbet "Glufsa" i sig godis m.m. är ju inge kul:(Jag kan ALDRIG somna om jag är hungrig..huga nä..!

Linnea S. sa...

Haha, ja! han mannen som talar med hundar vore bra, men då måste man nog vara amerikan.

Hundcoachen finns ju, fast jag har inte sett hans program.

Min lillasyrra Vanda gör dock en väldigt rolig imitation av honom där hon sätter kaninkopplet på en av sina mjukishundar. Sen drar hon hunden efter sig, stannar och vrålar "NEEEJ!" och sliter i kopplet så hunden far åt alla håll.

Svårt att förklara humorn såhär kanske, men det är kul live! :)