onsdag 24 mars 2010

Makaronipudding med ny touch!

Igår blev det makaroner över, från middagen. Jag skall alltså laga två portioner mat nu för tiden, men jag misslyckas alltid med det. Det blir 3-4 portioner istället. Precis som när barnen flyttade. Jag lagade mat för 5-6 personer i flera år efter =)

Nåja, åter till makaronerna.

Jag tänkte att "guuud vad tråkigt med makaronipudding". Finns det då inget annat att göra av överblivna makaroner?
Så jag hittade på följande recept.  Lars tycker det var supergott!

Nyuppfunnen Makaronipudding

6-7 dl kokta makaroner (mina var stuvade)
1 brk krosstomater
2 ägg
1 pkt bacon, klippt i ganska stora bitar.
1 liten strimlad röd lök
fetaost i träningar, efter behag
riven prästost, ca 1 ½ dl
1 vitlök
basilika - också efter behag :-)
salt
svart peppar.

Rör ihop det hela och häll det i en smord ugnsfast form.

175 grader i ca 45-50 minuter.

Det är inte klokt vad man blir intresserad av matlagning, när man inte kan äta själv! Nu ska jag baka lite kaffebröd.

((Jag tror det vände idag. Hungern är inte lika stor och jag känner mig så pigg och alert! ))

På återseende, Pompisar!

1 kommentar:

Agath sa...

Lia!
Jag gjorde en macaronilåda när barnen var små men jisses den blev inte alls bra sen har jag inte vågat att göra det.
Kramar.