måndag 10 maj 2010

Vårt kök

Lite bilder på vårt kök, som jag lovade Andrea och Linda att lägga ut.
Jag älskar mitt kök! Särskilt trevligt tycker jag att det är, när vardagsrummet som går i vinkel binds ihop med matgruppen som ju ligger bredvid köket. Stolarna  till matgruppen är av samma typ som de höga stolarna vid köksön. Till vardags sitter vi alltid vid köksön och äter.

Så här såg det ut innan. Lite tråkigt tyckte jag. Särskilt som bänkskivan är av ek. Och om vi skulle göra en köks-ö med ekskiva och ekskåp, så vore det bara en enda stor trälåda  liksom. Därför valde vi som vi gjorde. Från början var halvpanelen på väggarna inte grön. Vi hade den svart, men målade om för bara en månad sedan. Senare ska vi fixa lite med hylla ovanför fläktskåpet och så kaklet och bänkbelysningen. Men Rom byggdes ju inte på en dag och inte vårt kök heller! =)
BIlderna kanske ser lite väl mörka ut, men jag min klantskalle glömde att använda blixt.






3 kommentarer:

Linnea S. sa...

tja... Under det senaste året stod det i fakturan.. Det var lite segt. men det är väl sånt som kan hända då antar jag. Som med elräkningen, fast då får man tillbaka pengar istället. Det är faktiskt roligare.

Andrea sa...

Lite snarlikt vårt kök faktiskt!
:-)

B-M sa...

Andrea: Se där ja! Trivsamt, tycker jag och praktiskt =)