måndag 30 augusti 2010

Dålig disciplin!

Jag är en dålig bloggare! Fy på mig. Jag borde faktiskt uppdatera mycket mer än vad jag gör. Så jag ska skärpa mig från och med nu! Jag lovar.

Och jag ska kommentera hos de bloggare jag följer. Så klart.
----

Jaha gott folk. Snart är det val igen. Ni har väl noga tänkt igenom hur ni ska rösta? För det ska ni väl? Rösta alltså.
Man ska ALLTID rösta! Det måste man. Det finns så många människor i världen som dör för sin kamp om rätten att få rösta.

Att inte använda sig av den rättigheten som vi har i Sverige med fria val, är inte bara dumt. Det är idiotiskt!

Självklart skall jag rösta. Om jag inte röstar, så kan jag inte heller ha åsikter eller klaga på hur regeringen sköter sig. Jag har då ingen rätt att protestera mot nya bestämmelser eller ens ha en åsikt om frågan.

För om jag inte har röstat, så har jag inte heller tagit ställning. Är jag missnöjd med hur sittande regering sköter sig, ja då måste jag ju rösta för att försöka få till stånd ett regeringsbyte. Och vice versa. Är jag nöjd med sittande regering, så måste jag ju rösta om jag vill ha den kvar.

Oavsett vad du tycker om regeringen, eller vilket styre du vill ha, så MÅSTE du RÖSTA!

Det är en order. och hör sen!!

3 kommentarer:

Linnea S. sa...

Det är lite tufft att kroppen förändras så mycket... men jag får lära mig att leva med det helt enkelt. Dom bleks väl, bristningarna. har fått någon slags brustna blodkärl på benen också, men jag satsar på att ta bort dom med nån injektion man kan göra hos plastikkirurgen. Bäst att börja spara... :)

Går det bra att hålla vikten, kan tänka mig att det är en stor del av hela utmaningen när man ska få det att funka i långa loppet? kram!

sarawn sa...

Jag håller fullständigt med dig ang valet! Har man inte röstat så kan man inte klaga sen på hur det blir heller. Nu är det dags att fixa morgondagens middag, svärfar kommer hit och tar hand om barnen :) Lars jobbar i Gbg och jag har möte på jobbet. Makaronipudding skall det bli :)

Agath sa...

Tack lia!
Att rösta är något alla röstberättigade bör göra.
Oavsett hur det går så anser
jag att den som inte röstar
ska klaga sen inte sant?

PS:Det här med rökutvecklingen gjorde väl att vi bägge mådde psykiskt dålig bägge två.Jag
skickar dig ett mail när det är
lugnare här.DS:
Kramar