söndag 5 september 2010

KANTARELLER!

Idag åkte jag hemifrån vi  halv nio och kom hem igen ca kl fyra. Jag har varit i svampskogen heeeela dagen! I morgon börjar älgjakten, så det gällde förstås att passa på!
Jag hittade ca 4 lite gula kantareller och två lite trattkantareller. Jättekul att trattisarna börjar komma. Ja ser fram emot att få plocka massor, som jag tänker torka och använda i såser och  grytor hela vintern. Mums.

Just nu står en fiskgratin med en stuvning av gula kantareller och grädde. Till detta serveras nyupptagen potatis från mitt lilla potatisland, samt nyskördade små orangegula tomater.


I morgon startar jag  4-5 veckor med  enbart soppa igen. Mina sista 8-10 kilon skall väck.

Kram
Pompisar!

3 kommentarer:

Linnea S. sa...

Hehe, jag läste snabbt att du varit ute i flera timmar och kommit hem med "fyra lite gula kantareller" men jag antar att det rörde sig om liter!? :D

B-M sa...

Hi hi.Inte nog med att jag skrivit lite. jag har skrivit det två gånger!! Jag är rolig.

Linda sa...

Åh vad gott med svamp! Njut ordentligt! Avundas dig ej som går in på påsarna igen. Själv kör jag på med träningen. Får se hur det gått om ett par månader. :-)