söndag 17 oktober 2010

Putsa fönster

Det finns inge roligare än rena fönster med fräscha gardiner.

Men hörni - ärligt talat, finns det nåt tråkigare än att putsa fönster???

Det blir ränder -och så har man missat en fläck -och så måste man öppna och putsa lite till på ena glaset emellan -och så ser man sen att man var på fel sida, det var det andra glaset som var flammigt...

När man till slut kämpat sig igenom det där j-la tråkiga, så inser man att jag har ju inga fina gardiner att sätta upp!

Då blir det jättetråkigt, för jag vill absolut inte sätta upp dem som jag haft uppe i ett helt år. De andra är sommargardiner, eller så är det helt fel nyans som skär sig mot övriga färger i rummet.

Så jag har två val. Vara sur för att jag inte har gardiner att sätta upp, så jag får sätta dit de gamla, eller vara glad för nu "måste" jag köpa nya gardiner!

Jag tror att jag väljer att vara glad. Mot IKEA!

Kram Pompisar och lille Elliott

Inga kommentarer: