fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

Nu är det nästan slut på 2010. Ett år som för mig har varit ett ganska bra år. Visserligen har jag haft otroligt jobbigt på mitt arbete och har längtat därifrån väldigt många gånger. Kul jobb, men det har verkligen varit arbetsamt. Men privat så har det verkligen varit ett bra år.
  • Jag tog  äntligen tag i saken och har gått ner massor i vikt. Nu skall jag direkt under närmaste veckan ta tag i saken igen och gå ner det sista som är kvar av övervikten. Jag måste verkligen fortsätta i rätt spår och börja träna mer. Har funderat lite på ett par skidor,. men inte kommit till skott ännu. Jag har i alla fall anmält mig till att springa tjejmilen och det är jag extra nöjd över.

  • Camilla verkar äntligen må bra. Visserligen har hon fortfarande nervsmärtor, men det är inte alls i paritet med hur det var året innan! Hon pluggar, har blivit sambo och verkar må skapligt. Det känns skönt för hennes mamma.

  • Peter och Marta har gift sig. Ett underbart bröllop i underbar miljö. Just nu är de på bröllopsresa och det känns bra i mamma/svärmors-hjärtat

  • Vi köpte Shelby i April månad. Underbar katt och jag skulle inte vilja vara utan henne. Vilket kap! Vilken personlighet.

  • Jag har blivit FARMOR. Ja som alla säkert förstås, så smäller det högst av allt. Johnny och Linnea's lille underverk Elliott kom till världen den 20 september. Han har fångat mitt hjärta och han är karlen nummer 1 i mitt liv. Ja, min man och mina söner får ursäkta. Så är det bara!
  • Och så trivs jag fortfarande utmärkt med att vara gift med min Lasse och bo här i vackra Indal =)

För att klarlägga en sak, så ska jag avsluta med att säga att pompisar inte är samma som kompisar, där jag bara bytt ut första bokstaven.
Nej Pompisar är ett begrepp, ett folkslag. Ungefär som "Astrid Lindgrens Rumpnissar. Eller Tolkiens Hober. 

Ni, kära kompisar är Pompisar. Dvs läsare av Pompi's blogg =)

GOTT NYTT ÅR till er alla.

Jag avslutar med att visa en bild på lilla E. Håll till godo!



 

4 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Jag önskar dig Ett Gott Nytt År
Nyårskramar.

Var vaken han ser ut trots sin ålder.

Anonym sa...

Va bra att du klargjorde det där med Pompisar. Då vet jag:D

Lattjemor

Lill sa...

Från en Pompi till en annan: Vi kan väl stötta varann nu? Behöver starthjälp så det skriker om det!! Gott Nytt "soppår"!! Kram

Pompi sa...

Jaadå Lill, vi ska nog greja det här. Det har vi ju gjort innan, eller hur?
För min del handlar det framför allt att ta mig upp på löpbandet igen. Enna riktiger slöhög är jag!