torsdag 6 januari 2011

Trettonde dag Jul.

Ute är det nästan snöstorm. Det snöar och blåser kastvindar så snön yr omkring. det är inte läge att gå ut. jag skall i alla fall tända några marschaller sen. Det är i alla fall helg och jag brukar alltid tända såna på Trettondagen. vad vi ska äta till middag idag, vet jag inte.

Igår gjorde jag Sushi och det var jättegott. Första försöket att göra sushi själv och det blev verkligen lyckat!

Nu ska jag snygga till lite i köket och plocka bort några tomtar. Det är ju slut på julen för länge sen!
Sen ska jag inventera frysen och se vad man kan hitta för intressant där. Hasselbackspotatis blir det i alla fall,  med nånting gott till. Undrar om jag har nån fläskfilé kvar? Som man kan fylla med nåt smaskigt? Eller fylld kycklingfilé. Det är gott att skära en ficka i en sån och stoppa in salami, sen ugnsbaka det. Kanske med lite brieost på? Eller Danableu? Lite soya också och kanske lite lite balsamvinäger?
ja vi får se. Nåt finns det nog som jag kan koka ihop.

Jag fick förresten en fin liten hyllning av min dotter i hennes blogg. Om det kan ni läsa här.


kram på er Pompisar

Inga kommentarer: