fredag 18 februari 2011

hej hej hallå!

Nu är jag här igen, på en liten snabbtitt. Jag har lunchrast nu och passar bara på att säga hej.

Jag var i Göteborg och hälsade på förra helgen. Längtar dit igen. Varför åå varför måste de bo så långt borta?

Jag vill ju krama den där lille killen hela tiden. Han är så go. Ibland när man har honom i famnen så trycker han sig intill och jag hävdar bestämt att han kramas med vilje. Kinden mot min och myyyyys. Han är inte en liten mjuks "lealös" bebis. Nej han är som mina pojkar var när de var små. Fast och otroligt kompakt. Lille tjockisen =)
 Han är inte fet. Nejdå inte alls. Bara stabil, liksom.

Världens lilla solstråle. Oj vad han hade mycket att berätta! Jag fick förmånen att vara barnvakt några timmar medan föräldrarna var och handlade. Han var så snäll och när han började kinka lite, så visade det sig att blöjan var jättetung, han hade kissat massor. Sen när han var torr och ren, så somnade han så fint i min famn.

 Saknar!

Resan ner till Göteborg var mindre munter ska jag säga! Tåget som skulle avgå kl 23.42 var mer än 3 timmar sent. Och det var väldigt nära att det ställdes in helt och hållet. Det var en rejäl snöstorm och jag är glad att jag hade sovkupé. Jag kunde ligga bekvämt och knapra nötter och läsa hela dagen. Som tur hade jag  3 böcker med mig. Men nästa gång ska jag även plocka med mig lite fika. Det tog slut på frukost redan i Gävle. Påfyllning skulle ske i Stockholm, men det var ju samma oväder där, så bilarna med käket tog sig inte fram i snökaoset.
Inte förrän i Hallsberg fick de ombord tillräckligt med mackor till alla. Allt som allt kom jag fram till Göteborg 7 timmar försenad. En hel arbetsdag med lilla E som jag gick miste om! En hel semesterdag till spillo.

Väl där så blåste det otroligt hårt, så ajg fick kämpa uppför backen med min resväska. Tur den har hjul i  alla fall.

Nu ska jag sätta mig i fikarummet en stund.

Bye bye, Pompisar

Inga kommentarer: