söndag 18 december 2011

Alla mina barn

Jag älskar mina barn. Alla barn egentligen. Alla har samma rätt att leva. Tyvärr ser världen inte ut så. Så här runt jul, kommer många på, att man kanske ska skänka en slant. Gör det!

Men gör det inte bara en gång per år. Gör en insats hela tiden! Själv har jag ett fadderbarn, som jag betalar in 300 kr per månad till. Det har jag gjort i många år nu. Och så skänker jag en slant lite då och då till Läkare utan gränser. Det känns också angeläget för mig

Nu ikväll såg jag ett inlägg i min svärdotters blogg om att skänka till Unicef. Och det har jag gjort. Tokigt nog tänkte jag inte på det innan. Alla i familjen skall ju köpa en julklapp värd 300 kronor. Nästa år skall det betalas in 250 kr till Unicef och så köper vi en symbolisk julklapp för 50 kronor, som vi kan stoppa med värdebeviset i, som man får när man köper nåt av Unicef.

ag har köpt 60 påsar nötcreme och 450 påsar näringspulver. Det kostade mig mindre än 300 kr. Gör det du också. tänk att en så liten slant kan rädda så många liv...Jag utmanar alla mina FB vänner!
unicef.se
På unicef.se kan du handla klappar som räddar barns liv – som myggnät & vaccin. Du får ett fint gåvobevis att ge bort. Delar du dessutom ditt köp på Facebook ger Apotek Hjärtat 4 malariatabletter

Tack Linnea.

Jag har även utmanat mina FB vänner.  Om bara en enda av dem nappar på det, så har jag ju gjort en insats som betyder något.

Godnatt Pompisar. Hoppas er 4:e advent varit fin

2 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Har funderat på att bara köpa det nästa år till alla jag känner. Peter och Marta brukar köpa nåt åt mig som innebär att pengar skänks nånstans. Jag har köpt ett välgörenhetsarmband för SOS barnbyar jag ska ge till en kompis för 25, bara en sån sak hjälper ju. Det blir billigt men också jättebra. Jag har dock stora problem med att skänka pengar till olika organisationer då jag inte alls litar på att pengar kommer fram. Skulle ge mycket mer om jag var garanterad. Nu ger jag bara små summor på måfå.

Mamma sa...

Unicef, SOS Barnbyar, och Läkare utan gränser är de jag litar på =)