tisdag 20 december 2011

Tandläkaren!

Måste ringa tandläkaren direkt i morgon bitti. Har förlorat en stor bit av en kindtand.Det gör inte alls ont och det är inte plomben som har släppt, utan själva tanden som förlorat en bit. Det känns bara så mysko mot insidan av kinden.
Som tur är, så har jag tandvårdsförsäkring genom jobbet. 50 kr per månad och en självrisk på 400 kr. Sen tror jag att man får igen 80 % av resten upp till 6000 kr. Skönt.

Hoppas de har en akuttid åt mig. Och så måste jag förstås vaska fram pengarna för det hela. Hur det än är, så måste jag först betala, sen lämna in kvitton. Och det brukar ta lång tid, innan man får igen dem.

NU vågar jag nästan inte borsta tänderna ordentligt. Trots att det inte gör ont.

I morgon kväll kommer Peppe hem. Då får jag rå om honom ett par dagar innan alla andra kommer. Men - Lilla Elliott är inte pigg. Han verkar vara genomförkyld och har tappat rösten. Hans mamma börjar också känna sig lite skruttig. Håll tummarna nu, så att de piggnar till innan jul. Men himmel å pannkaka! Det är ju bara 4 dagar kvar. Eller  tre. Hur man nu ser det.

Håll tummarna att det går över snabbt som blixten, Pompisar!

,

Inga kommentarer: