måndag 26 december 2011

Grannars granar

I natt var Dagmar här. Busig kärring det där. Träd har välts över vägarna överallt och soptunnor blåser omkring. Grannens jättestora gran ligger nu inne på vår tomt. Den missade vår inglasade altan med en hårsmån och det får man ju vara tacksam för.
Katterna var rädda och sökte sig upp i vår säng för tröst och skydd. Själv sov jag mig igenom allt tack vare att jag hade satt in öronpropparna igår pga en lätt snarkande make bredvid mig i sängen. Han snarkar inte särskilt högt, bara så där lagom så att det inte går att somna, bara för att man ligger och lyssnar.

Ja nu får vi se, vad John säger om sin gran. Han får väl ta hit sonen och be honom sätta igång och såga.

Jag är glad att både altanen och taket klarade sig. Och att den inte nådde fram till luftvärmepumpen!


1 kommentar:

Linnea S. sa...

oj oj! här har en inte lika stor, men ändå rejäl tall också vält med rot och allt. Och jag hade inte öronporppar men jag märkte inte ett dugg. var väl helt golvad efter helgen..? Jag är glad att ert hus klarade sig oskadd! kram